Kursy

I. Rok szkolny

  • Nasz rok szkolny trwa od września do czerwca i podzielony jest na dwa semestry.
  • W roku szkolnym jest 68 spotkań.
  • Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu w godzinach od 8 do 19 30.
  • Staramy się dopasować godziny zajęć do szkolnego planu lekcji uczniów.
  • Długość zajęć uzależniona jest od wieku uczniów.
  • Dni wolne od nauki pokrywają się z rozkładem roku szkolnego w szkołach państwowych.
Klasa 0 Klasa 1 Klasa 2 i starsze Kursy Cambridge
2×60 minut*
w tygodniu
2×75 minut*
w tygodniu
2×90 minut*
w tygodniu
2×100 minut*
w tygodniu

* W czasie każdych zajęć uczniowie mają 5-minutową przerwę.

II. Liczebność grup

  • Grupy liczą od 6 do 10 osób.
  • Większa liczba uczniów w grupie nie tylko sprzyja interakcji intelektualnej, wspólnym zabawom i konkursom językowym, ale także uczy dzieci zdrowego współzawodnictwa, wzajemnego wsparcia i współpracy.
  • W klasach 0-3, dzieci uczą się w grupach rówieśniczych.
  • Staramy się, by poziom uczniów w grupie był wyrównany.
  • Każdy nowy uczeń (od drugiej klasy wzwyż) przechodzi rozmowę kwalifikacyjną. Dokładne sprawdzenie umiejętności uczniów gwarantuje, że ich poziom w grupie będzie spójny.

III. Charakterystyka kursów

Klasa 0

5-6 lat
  1. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 60 minut (w trakcie lekcji jest 5-minutowa przerwa).
  2. Lekcje prowadzone są przede wszystkim w języku angielskim.
  3. Dzieci uczą się:
    • słownictwa
    • podstawowych zwrotów komunikacyjnych (Small Talk)
    • rymowanek i piosenek
  4. Uczniowie jeszcze nie piszą i nie czytają, dlatego koncentrujemy się na rozwijaniu umiejętności słuchania i mówienia.
  5. Na etapie zerówki zaczynamy wdrażać dzieci do czytania globalnego* w języku angielskim poprzez projekty plastyczno-językowe.
  6. Na zajęciach uczniowie korzystają z zestawów podręcznikowych oraz storybooks (książek z historyjkami). Do wszystkich materiałów dołączona jest płyta CD i/lub CD-ROM.
  7. Po każdej lekcji zadawana jest praca domowa.
  8. Postępy językowe uczniów są regularnie monitorowane poprzez ustne testy oraz ustne egzaminy semestralne i roczne.
  9. Uczniowie przyswajają i utrwalają materiał poprzez:
    • Miming**
    • Role-plays (drama)**
    • TPR (reagowanie ciałem)**
    • Gry i zabawy językowe

_______________________________
*Podczas czytania globalnego dziecko odkrywa i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. Postrzega zapis graficzny wyrazu jako całość.
**Szczegółowe informacje na temat metodyki nauczania znajdują się w zakładce „Jak uczymy?”

Klasa 1

6-7 lat
  1. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 75 minut (w trakcie lekcji jest 5-minutowa przerwa).
  2. Lekcje prowadzone są przede wszystkim w języku angielskim.
  3. Dzieci uczą się:
    • słownictwa
    • podstawowych struktur gramatycznych
    • zwrotów komunikacyjnych (Small Talk)
    • rymowanek i piosenek
  4. Uczniowie dopiero uczą się pisać i czytać, dlatego przede wszystkim koncentrujemy się na rozwijaniu umiejętności słuchania i mówienia.
  5. Na etapie klasy pierwszej sprawność czytania i pisania w języku angielskim wprowadzane są poprzez czytanie globalne* i pisanie po śladzie.
  6. Uczniowie wdrażani są do samodzielnego pisania w języku angielskim.
  7. Na zajęciach uczniowie korzystają z zestawów podręcznikowych oraz storybooks (książek z historyjkami). Do wszystkich materiałów dołączona jest płyta CD i/lub CD-ROM.
  8. Po każdych zajęciach zadawana jest praca domowa.
  9. Postępy językowe uczniów są regularnie monitorowane poprzez testy oraz egzaminy semestralne i roczne (pisemne i ustne).
  10. Uczniowie przyswajają i utrwalają materiał poprzez:
    • Miming**
    • Role-plays (drama)**
    • TPR (reagowanie ciałem)**
    • Gry i zabawy językowe**
  11. Raz w roku dzieci przygotowują przedstawienie świąteczne (bożonarodzeniowe lub wiosenne/wielkanocne).

Klasa 2-3

  1. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 90 minut (w trakcie lekcji jest 5-minutowa przerwa).
  2. Lekcje prowadzone są przede wszystkim w języku angielskim.
  3. Dzieci uczą się:
    • słownictwa
    • podstawowych struktur gramatycznych
    • zwrotów komunikacyjnych (Small Talk)
    • rymowanek i piosenek
  4. Na lekcjach koncentrujemy sie na rozwijaniu umiejętności słuchania i mówienia.
  5. Dzieci wdrażane są do czytania tekstów w języku angielskim oraz pisania krótkich oraz dłuższych prac pisemnych.
  6. Na zajęciach uczniowie korzystają z zestawów podręcznikowych oraz storybooks (książek z historyjkami). Do wszystkich materiałów dołączona jest płyta CD i/lub CD-ROM.
  7. Na lekcjach wykorzystujemy multimedialne aplikacje na komputer, telefon lub tablet.
  8. Po każdych zajęciach zadawana jest praca domowa.
  9. Postępy językowe uczniów są regularnie monitorowane poprzez testy oraz egzaminy semestralne i roczne (pisemne i ustne).
  10. Uczniowie przyswajają i utrwalają materiał poprzez:
    • Miming**
    • Role-plays (drama)**
    • TPR (reagowanie ciałem)**
    • Gry i zabawy językowe**
  11. Raz w roku dzieci przygotowują przedstawienie świąteczne (bożonarodzeniowe lub wiosenne/wielkanocne).
  12. W klasach 2-3 przygotowujemy dzieci do egzaminów Cambridge English: Young Learners (YLE) – Starters, Movers.***

_______________________________
* Podczas czytania globalnego dziecko odkrywa i nazywa cały wyraz, nie wnikając w jego strukturę i nie znając liter. Postrzega zapis graficzny wyrazu jako całość.
**Szczegółowe informacje na temat metodyki nauczania znajdują się w zakładce „Jak uczymy?”
***Więcej informacji na temat egzaminów YLE, znajdziecie Państwo na stronie: http://www.cambridgeenglish.org/pl/exams/young-learners/

Klasa 4-8

  1. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 90 minut (w trakcie lekcji jest 5-minutowa przerwa).
  2. Lekcje prowadzone są przede wszystkim w języku angielskim.
  3. Dzieci uczą się:
    • słownictwa
    • struktur gramatycznych
    • zwrotów komunikacyjnych oraz języka funkcjonalnego (Small Talk)
  4. Na lekcjach rozwijamy wszystkie sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie.
  5. Na zajęciach uczniowie korzystają z zestawów podręcznikowych oraz materiałów audiowizualnych (książek w oryginalnej wersji językowej – readers, nagrań dźwiękowych i filmowych).
  6. Na lekcjach wykorzystujemy multimedialne aplikacje na komputer, telefon lub tablet.
  7. Po każdych zajęciach zadawana jest praca domowa.
  8. Postępy językowe uczniów są regularnie monitorowane poprzez testy oraz egzaminy semestralne i roczne (pisemne i ustne).
  9. W klasach 4-6 przygotowujemy dzieci do egzaminów Cambridge English: Young Learners (YLE) – Movers , Flyers.*
  10. W klasach 7-8 przygotowujemy uczniów do egzaminów Cambridge English: KET, PET, FCE.**

_______________________________
*Więcej informacji na temat egzaminów YLE, znajdziecie Państwo na stronie: http://www.cambridgeenglish.org/pl/exams/young-learners/
**Szczegółowe informacje na temat egzaminów Cambridge znajduje się na podstronie „Kursy Cambridge”

KURSY CAMBRIDGE

  1. Kursy przygotowują uczniów do egzaminów Cambridge English: KET, PET, FCE.*
  2. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 100 minut (w trakcie lekcji jest 5-minutowa przerwa).
  3. Lekcje prowadzone są przede wszystkim w języku angielskim.
  4. Na zajęciach rozwijamy wszystkie sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie.
  5. Uczniowie korzystają z egzaminacyjnych zestawów podręcznikowych, test booklets (książek z testami) oraz materiałów audiowizualnych (książeczek w oryginalnej wersji językowej – readers, nagrań dźwiękowych i filmowych).
  6. Na lekcjach wykorzystujemy multimedialne aplikacje na komputer, telefon lub tablet.
  7. Po każdych zajęciach zadawana jest praca domowa.
  8. Postępy językowe dzieci są regularnie monitorowane poprzez testy, w tym także próbne egzaminy Cambridge.

_______________________________
*Więcej informacji na temat egzaminów Cambridge English, znajdziecie Państwo na stronie: http://www.cambridgeenglish.org/pl/exams/general-english-and-for-schools